پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۹۸ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۲۷۰۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۴۰۱۶ مورد

دوشنبه ٢١ خرداد ١٣٩٧ ساعت ١١:١٠ ق.ظ   ( بازدید : 499 نفر )

غنی بودن نان با آردهای سبوس دار مشکلات گوارشی و کلسترول بد خون را کاهش می دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه و متخصص تغذیه با اعلام این مطلب گفت : نان هایی که با آرد سبوس دار تهیه شده باشند، منبع غنی از ویتامین های گروه B و فیبرها هستند.

دکتر «دعایی» با بیان این که بهترین نان با توجه به شرایط ا فراد متفاوت است، عنوان کرد : به افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند نان های کم کالری نظیر نان لواش توصیه می کنیم زیرا کالری این نوع نان، یک چهارم نام سنگگ است.

وی توضیح داد : نان های لواش که با آرد سبوس دار تهیه شده باشند، به عنوان بهترین نان معرفی می شوند اما به ندرت در نان های لواش از آرد سبوس دار استفاده می کنند.

وی ادامه داد : مصرف نان های تهیه  شده با آرد سبوس دار بسیاری از مشکلات گوارشی را درمان و یا کاهش می دهد، بنابراین مصرف این نان ها برای حفظ سلامت بدن و کاهش مشکلات گوارشی و ... توصیه می شود.

وی با اشاره به این که امروزه بسیاری از افراد در انتخاب یک نان مفید و سالم دچار مشکل هستند ، گفت : این در حالی است که آگاهی از ویژگی های نان خوب و سالم تر می تواند به یک انتخاب صحیح و حفظ و بهبود سلامتی کمک کند.

دکتر « دعایی » افزود : نان هایی که رنگ تیره دارند و در تهیه آن ها از آردهای سبوس دار استفاده شده است، برای مصرف بهتر و مطمئن تر هستند.

وی تصریح کرد : مصرف نان هایی که سبوس فقط روی آن ها پاشیده شده و بعد از ور آمدن خمیر به آن اضافه شده، توصیه نمی شود.

وی توضیح داد : پاشیدن سبوس روی نان مشکل خاص ایجاد  نمی کند اما ارزش تغذیه ای پائین تری دارد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.